Mazury - Absolutnie wszystko o Mazurach. Noclegi, czarter, Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia, Mazury, Mazury, naszego serwisu. e-Mazury.com.pl
Żeglarstwo, Bezpieczeństwo, Żeglarstwo, Bezpieczeństwo, Żeglarstwo, Bezpieczeństwo, Żeglarstwo, Bezpieczeństwo, Żeglarstwo, Bezpieczeństwo,
  
  
  
  
  

  
 
  

BEZPIECZEŃSTWO

Bezpieczeństwo na jachcie jest najważniejszym sprawą którą powinniśmy wziąć pod uwagę przed wypłynięciem z portu. To od nas zależy czy zapewnimy absolutne bezpieczeństwo członkom załobi, bowiem głównodowodzący ponosi odpowiedzialność za swoich ludzi. Więc nigdy nie zależy zapominać o bezpieczeństwie. Zazwyczaj o tym nie myślimy, ponieważ apteczka, czy plan awaryjny nie są nam niezbędne do pływania, ale w miare upływu czasu przekonamy się że są to bardzo ważne sprawy. W tym wypadku lepiej nie uczyć się na błędach.

 
  

APTECZKA

 

Apteczka jest obowiązkowym przedmiotem na jachcie. Bez niej nie powinniśmy wyruszać nawet na niewinne pływanie turystyczne. Na wodzie czycha na nas wiele niebezpieczeństw takich jak: obtarcia, zranienia, zwichnięcia, mdłości, bóle brzucha, głowy i inne. Dlatego powinniśmy być zawsze gotowi na takie sytuacje.
W apteczce powinny znajdować się następujące rzeczy:

  • Gaza jałowa

  • Bandaż dziany

  • Bandaż elastyczny

  • Wata

  • Plastry z opatrunkiem

  • Plastry bez opatrunku

  • Woda utleniona

  • Altacet

  • Krople nasercowe

  • Krople żołądkowe

  • Polopiryna

  • Aspiryna

  • Witaminę C, Rutinoscorbin, Scorbolamid

  • Węgiel

  • Wapno

  • Preparaty łagodzące skutki oparzeń i obtarć

  • Środki przeciwbólowe

  • Chusta trójkątna

  • Termometr

  • Agrafki

 

 
  

PRZED WYPŁYNIECIEM NA SZEROKIE WODY

Na początku powinieneś dowiedzieć kto z załogi potrafi pływać. Dla osób pływających słabiej kamizelka ratunkowa jest koniecznością. Choć to nie znaczy że inni nie muszą się zabezpieczać. Na jachcie powinno być tyle kamizelek ratunkowych, ilu jest członków załogi. Zaleca się by wszyscy byli wyposażeni w ten wynalazek, bowiem nawet najlepszy pływak przy bliskim spotkaniu z bomem traci przytomność i po wpadnięciu do wody nie jest w stanie utrzywać się na wodzie. Następnie należy poinformować załogę o hipotetycznych sytuacjach (np. wypadnięcia za burtę, wywrócenia jachtu i innych). Gdy płyniesz z osobami nieobytymi z żeglarstwem, omów podstawowe manewry. Teraz możesz już sprawdzić stan techniczny jachtu i osprzętu.

 

 
  

PŁYNIEMY

Na jachcie poruszaj się ostrożnie. Miej na uwadze fakt, iż niektóre miejsca są mokre a jacht płynie w przechyle. Pamiętaj o zasadzie "jedna ręka dla jachtu, druga dla Ciebie". Nie wystawiaj rąk, ani innych części ciała za burtę. W razie zderzenia możesz je poważnie uszkodzić. Na pokładzie powinien byż zawsze klar. Nie pozwól by leżały pozwijane liny, ubrania i inne rzeczy. W kryzysowej sytuacji, gdy będziesz się spieszył lub nawet normalnie przemieszczał się po jachcie, możesz się zaplątać i przewrócić. Cały czas obserwuj pogodę i gdy widzisz coś niepokojącego lub przewidujesz pogorszenie pogody, splyn do portu, ewentualnie przybliż się do brzegu.

 

 
  

GDY JACHT SIĘ WYWRÓCI

Gdy jacht się wywróci należy na początku policzyć osoby wokół łodzi i sprawdzić czy nikt z załogi nie zaginoł. W razie potrzeby należy zorganizować akcję ratunkową. Jeśli jest to możliwe powinno się założyć pasy ratunkowe. Następnie należy podłożyć pod top masztu koło ratunkowe bądź kamizelkę ratunkową. Teraz zabezpieczamy wszystkie elementy ruchome naszego jachtu przed zagubieniem. Wybieramy odpowiednią liczbę osób do wejścia na maszt, w razie potrzeby można zrzucić żagle. Przeprowadzić operację stawiania łodzi. Jedna z osób powinna wejść do środka i zacząć wybierać wodę. Następnie należy sklarować jacht. Gdy nie da się postawić jednostki, trzeba poczekać na pomoc z zewnątrz.

 

 
  

HOLOWANIE JACHTÓW

Przed przystąpieniem do holowania należy poczynić kilka ustaleń. Kapitanowie obydwu jednostek powinni ustalić przydatne sygnały porozumiewawcze. Jacht holowany powinien mieć żagle przygotowane do stawienia. Jeśli to możliwe holownik powinien mieć większą wyporność od jednostki holowanej. Hol powinien być przygotowany odpowiednio wcześniej. Należy linę sklarować i ułożyć z tej strony burty z której będzie podawana. Holownik powinien podejść do jednostki uszkodzonej w miarę jak najbliżej. Uwzględniając warunki atmosferyczne, należy podchodzić do drugiej jednostki bardzo wolno. Przystępujemy do podania holu, najczęściej za pomocą rzutki. Jacht holowany powinien umocować linę na dziobie. Holowanie powinno odbywać się poprzez równomierne i stopniowe zwiększanie prędkości. Lina holownicza powinna być stale naprężona.





 

 

 

Strona Główna  | O Firmie | Ogłoszenia | Reklama | Praca | Kontakt | e-mail
sprzęt rehabilitacyjny . sprzęt medyczny . sprzęt laboratoryjny . wózek inwalidzki . wózki inwalidzkie . wózki inwalidzkie elektryczne . krioterapia . Zakopane . Mazury . Kaszuby . bezdech senny . cpap . sprzęt rehabilitacyjny . sprzęt laboratoryjny . sprzęt rehabilitacyjny . sprzet laboratoryjny . elektrokardiograf . meble medyczne . wagi laboratoryjne . waga lekarska . wagosuszarka . masażer . destylator . mata do ćwiczeń . aparat do krioterapii . meble metalowe . szafy metalowe . szafy ubraniowe . szafy aktowe . szafa kartotekowa . sejf . jonometr . grubościomierz . higrometr . komory klimatyczne . komora badań cieplnych . komory klimatyczne . konduktometr . mętnościomierz . ph metr . suszarka laboratoryjna . zamrażarki laboratoryjne
Copyright C 2001